…Ja så så man lige os, vi har simpelthen designet en plakatkollektion for PLTY…
Til dagligt driver jeg en virksomhed sammen med Camilla Høeg og vores dygtige team. Min arbejdsvirkelighed er ikke langt fra min blogvirkelighed, fællesnævneren er nemlig: indretning, styling og interiør design. Camilla og jeg driver et visuelt content bureau, vi laver billeder for designbranchen (altså de billeder du ser i diverse firmaers kataloger), vi laver sager og boligreportager for boligbladende i danmark og udlandet, vi laver film, indretter kontormiljøer, hoteller og så laver vi en hulens masse stylede billeder til en lang række danske designbrands sociale medier. Vi er heldige, vi får super mange sjove og alsidige opgaver.
I foråret blev vi kontaktet af PLTY (tidligere kendt som PLAYTYPE) I ved, dem med de populære typografiske plakater. PLTY ønskede et design-samarbejde og udfordrede os til at udvikle en plakatkollektion. Vi fik fuldstændig frie hænder, eneste krav var blot, at typografi skulle indgå.
Camilla og jeg og vores fotograf Søren, gik straks i gang med at brainstorme. Vi blev enige om, at foto og kroppe skulle være udgangspunktet, fordi det er oppe i tiden og fordi det kunne være sjovt at få noget “menneske” med i PLTY’s ellers meget grafiske univers. Vi er alle tre meget begejstrede for fotokunst, og vi har jo Søren, som er en vildt dygtig fotograf, så det var helt oplagt.
Vi hyrede 4 danserinder, lejede en gymnastiksal og gav danserinderne besked på at finde 8-10 bogstaver fra alfabetet, som de kunne fortolke smukt. Vi havde en helt fantastisk og kreativ lørdag i gymnastiksalen og gennemgik alle danserindernes fortolkninger. Vi endte med at vælge de 4 bogstaver ud, der var mest spændende i udtrykket og som vi kunne skabe en historie udfra – storytelling syntes vi nemlig var en vigtig faktor i vores fortolkninger. Vi vil gerne involvere og sætte tankerne i gang hos dem, som ser plakaterne. Historierne skulle være små opløftende, tankevækkende, positive og motiverende, og de skulle stå meget diskret på plakaten således, at de kun bliver opdaget af dem, som virkelig drages af plakaten og finder de små gemte budskaber.
Kollektionen kalder vi ‘Rewritten’ både fordi vi på en eller anden måde omskriver måden PLTY laver plakater på, og så synes vi, at dobbeltbetydningen var lidt sjovt, når nu det handler om skrift. Vi er super stolte af at præsentere vores plakater, det er første gang, vi designer et kommercielt produkt, og super cool at gøre det med så sej en virksomhed som PLTY.
Danserindernes skygger kastes på væggen, og gengives i et typografisk bogstav designet af PLTY. Sådan løste vi en sjov udfordring, hvor ønsket var kombinere fotokunst, storytelling og kroppen med PLTY’s flotte typografier – det lykkes da meget godt synes du ikk?
Plakaterne kan købes her
STORYTELLING
De små budskaber som hver plakat bærer på får du fortalt under hver plakat herunder:
K for KIND. Kind is our favorite word. A kind word can change your reality in a second. Say something kind… please!
M for MARVELOUS. Marvelous is defined as excellent or great. A marvelous person is somebody who cause wonder and admiration – an extraordinary human being! That’s Marvelous folks!
Y for YOUNG. YOUNG is defined in age, but you can still be old and have the qualities of youth. Who and what defines youth?
I for INDEPENDENT. Independent people think and act for themselves, they are not influenced or controlled by other people’s opinion. Do you feel independent?