Indlægget er sponsoreret af Invita
En stærk tendens peger i retningen af, at vi skal have færre hvide overflader og flere farver og mere varme ind i boligen. 80% af alle danskere vælger i dag hvidt køkken, og den statistik vil Invita gerne udfordre. Jeg tror på, at det er den perfekte timing for Invita med dette indspark. Jeg ser nemlig også tendensen, men vigtigst af alt, jeg ser, at vi tør gribe den, og det er fedt!
Vi har levet så utrolig længe hvidt-i-hvidt, og er nu parate til at bringe varme i form af farver og materialer ind i boligen igen. Dybe lækre farver ser jeg alle steder i de nye kollektioner fra danske stærke interiør brands. Samtidig ved jeg også, at malerforretningerne i landet sælger mere tonet maling disse dag, end for blot et par år siden.
Med en helt ny serie køkkener: “Dark Nature” udfordrer Invita dig til at lade dig friste af et køkken i varme brune farver, evt. sammensat med lyse nuancer… Tør du tage udfordringen op?
Udtrykket er stadig rent, enkelt og meget skandinavisk, hvilket gør det mere tidløst. Der er leget med at blande forskellige materialer, præcis som vi ser det i interiørbranchen.
Bæredygtigt
”Naturen flytter mere og mere ind i vores køkken, og det bæredygtigt træ passer rigtig godt med manges ønske om at omgive sig med naturlige materialer, der er frembragt med tanke for naturen” fortæller Trendforsker Louise Byg Kongsholm fra PEJ Gruppen
Hvis der er noget, der optager os lige nu, så er det bæredygtighed, økologi, deleøkonomi, genbrug og madspild. Invitas nye køkkenserie “Dark Nature” er lavet af bæredygtigt træ. Det mørke træ har en varm tone og kombineres f.eks. med sandgrå skabe, hvilket giver et lettere udtryk. Resultatet er en stilfuld, men også hyggelig stemning, som gør, at køkkenet er et sted man har lyst til at samles i.
Danskerne er blevet gladere for at gå i køkkenet, og et udtryk som “Madværksted” er blevet det nye “buzz-word” – Det her køkken udstråler netop det. Vi vil tilbage til rødderne og lave maden fra bunden!
MEN….
-selvom vi bringer naturen ind i køkkenet – både i form af materialevalg og hele konceptet “Fra jord til bord” – tanken om at være selvforsynende med egen køkkenhave osv. så viser en analyse fra Voxmeter, at 80% af danskerne gerne vil betale mere for særlige detaljer. Vi elsker elektronik og gadgets, der kan gøre vores hverdag lettere. Dette gælder i særdeleshed i køkkenet, hvor der bliver forsket på livet løs.
”Elektronikken og godt tænkte detaljer er kommet for at blive i køkkenet. Derfor præsenterer vi elevatorskuffer i overskabe. Det betyder, at den bagerste del af overskabene automatisk kan køre ned, så man har fri og fuld afgang til tingene. Hermed er det slut med at skulle finde en skammel frem for at nå ind til det bageste i et overskab,” siger Helle Fyllgraf, marketingdirektør fra Invita.
Jeg synes det nye køkken er vildt lækkert, og jeg specielt er begejstret for, hvordan det flyder sammen med hjemmet på en lækker og hyggelig måde. Man har lyst til at færdes i dette køkken, man har lyst til at lave mad her, hænge ud og bare være til. Og hvor fedt er det lige med de elevator skuffer? -Dem synes jeg er ret cool!
Denne weekend er der åbent hus i Invitas butikker – smut da lige forbi og tjek den nye køkkenserie ud, og prøv de der elevatorskuffer der!
Læs også


No Comments